COVM.nl wil dat iedereen deze website kan gebruiken. Komt u toch een pagina tegen die niet toegankelijk is? Dan kunt u dit aan ons melden.
Wat is een toegankelijke website?
Een toegankelijke website is voor alle doelgroepen beter te gebruiken. Daarom gelden er functioneel-technische en redactionele toegankelijkheidseisen of (voorheen: webrichtlijnen) voor websites van de overheid. Deze zijn vastgelegd in de toegankelijkheidsstandaard Digitoegankelijk EN 301 549.
Borging van toegankelijkheid
Wij borgen goede toegankelijkheid door diverse maatregelen binnen onze (dagelijkse) processen:
- Toegankelijkheid ‘by design’: toegankelijkheid is vanaf de start onderdeel van alle stappen in het ontwerp-, bouw en redactionele proces van deze website.
- Onderzoek: onafhankelijke deskundigen toetsen regelmatig (onderdelen van) onze website op toegankelijkheid. Zowel voor de functioneel-technische onderdelen als de redactionele aspecten. Gevonden knelpunten lossen wij duurzaam op.
- Kennis medewerkers: onze medewerkers houden hun kennis over toegankelijkheid op peil en passen dit toe waar nodig.
COVM.nl is geregistreerd in het Register van toegankelijkheidsverklaringen: https://www.toegankelijkheidsverklaring.nl/register/2306
Technische afwijkingen toegankelijkheid
Online Advies van DPC van het ministerie van Algemene Zaken is verantwoordelijk voor de technische toegankelijkheid van sites op het Platform Rijksoverheid Online (PRO), waar ook rijksvastgoedbedrijf.nl onderdeel van is. Lees over de technische afwijkingen toegankelijkheid PRO-sites op: https://www.platformrijksoverheidonline.nl/documenten/rapport/2022/10/27/toegankelijkheidsonderzoek-techniek-pro-oktober-2022
Problemen met toegankelijkheid melden
Loopt u tegen een toegankelijkheidsprobleem aan? Of heeft u een vraag of opmerking over toegankelijkheid?
Neem dan contact op met Stewart.adriaansen@rijksoverheid.nl
Wat kunt u van ons verwachten?
- Binnen 5 werkdagen krijgt u een ontvangstbevestiging.
- We informeren u over de voortgang en de uitkomst.
- Binnen 3 weken is uw verzoek afgehandeld.
Handhavingsprocedure
Bent u niet tevreden met de manier waarop uw klacht is behandeld? Of hebben we niet op tijd gereageerd?
Dan kunt u [contact opnemen met de Nationale Ombudsman].